Klachtenregeling Totaal Incasso voor debiteuren

Deze klachtenregeling is een klachtenregeling zoals verplicht gesteld in de Wet kwaliteit incassodienstverlening en geldt voor alle debiteuren van Totaal Incasso. De klachtenregeling voor opdrachtgevers van Totaal Incasso is opgenomen in de overeenkomst die bij aanvang van de dienstverlening is afgesloten en wordt op aanvraag nogmaals verstrekt.

Algemeen

Wij streven ernaar om te voorzien in een goede dienstverlening. Het kan echter toch voorkomen dat er een klacht ontstaat. Indien u een klacht heeft over onze dienstverlening, dan horen wij dit graag. Wij zullen uw klacht dan in behandeling nemen.

Hieronder geven wij stap voor stap onze klachtenprocedure weer. Zo heeft u een duidelijk beeld van wat u van ons kunt verwachten. Ons doel is altijd om samen tot een oplossing te komen.

Indienen van een klacht

Indien u een klacht wil indienen dan kan dat schriftelijk door uw klacht per post te versturen naar het adres Oudeweg 107-1 2031 CC te Haarlem. Of per email naar klacht@totaal-incasso.nl

Uw klacht bevat in elk geval de volgende gegevens:

  • Uw volledige naam
  • Uw adres- en contactgegevens
  • Een dagtekening
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht
  • Voor zover bekend, melding maken van de medewerker binnen Totaal Incasso, waarop de klacht betrekking heeft
  • De datum of tijdsperiode waarin deze klacht zich heeft voorgedaan
  • Alle relevante documenten die kunnen voorzien in de bewijsvoering

De klacht dient in de Nederlandse taal geschreven te zijn.

Uw klacht dient u schriftelijk te richten aan de contactgegevens zoals hierboven omschreven. Totaal Incasso heeft het recht om een klacht die op andere wijze is ingediend, niet in behandeling te nemen.

Registratie

Uw klacht wordt na ontvangst door ons geregistreerd.

Binnen 2 werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging van ontvangst van de klacht en de registratie daarvan. Bij ontvangst van uw klacht registreren wij de volgende gegevens:

  • Uw volledige naam
  • Uw adres- en contactgegevens
  • Uw dossiernummer
  • Ontvangst- en registratiedatum van de klacht
  • Een omschrijving van de klacht en voor zover bekend de medewerker waarop de klacht betrekking heeft.

Behandeling

De Directie beoordeelt na registratie of de klacht in behandeling wordt genomen. Mocht uw klacht niet in behandeling worden genomen dan wordt u hierover binnen 5 dagen geïnformeerd.

We kunnen besluiten om de afhandeling van de klacht af te wijzen indien:

  • De klacht betrekking heeft op een gedraging waarover eerder een klacht is ingediend en waarvan de afhandeling reeds heeft plaatsgevonden.
  • De klacht heeft betrekking op een gedraging die langer dan 6 maanden geleden plaatsvond.
  • De klacht is al voorgelegd aan het oordeel van een rechterlijke instantie.

Bij behandeling van de klacht kunnen wij u, indien nodig, om aanvullende informatie vragen. Vervolgens vragen wij de medewerker waarop de klacht betrekking heeft om te reageren op uw klacht en op de vragen van de Directie met betrekking tot uw klacht. Het kan voorkomen dat we gedurende deze fase alsnog samen tot een oplossing komen, wij zullen de klacht dan op informele wijze afhandelen.

Afhandeling klacht

Op het moment dat de Directie alle standpunten heeft verzameld, zal de Directie een besluit nemen betreffende uw klacht. U ontvangt de beslissing van de Directie binnen 4 weken na bevestiging van ontvangst van uw klacht.

Deze termijn kan eenmalig met een termijn van 2 weken worden verlengd. Van de verlenging ontvangt u een schriftelijke mededeling.

Het afhandelen van uw klacht doen wij door u schriftelijk gemotiveerd kennis te geven van het onderzoek van de Directie naar uw klacht en eventuele conclusies die daaraan verbonden worden. De kennisgeving wordt geformuleerd in duidelijke en begrijpelijk taal.

Behandeling geschillen

Bent u na afhandeling van uw klacht niet tevreden dan heeft u de mogelijkheid om een geschil in te dienen bij:

KifiD

Postbus 93257

2509 AG Den Haag

KifiD zal het geschil aan de hand van hun geschillenregeling afhandelen.

Kosten

U bent geen vergoeding verschuldigd voor eventuele kosten die gemaakt worden bij de afhandeling van de klacht.

Cookiebeleid

Dit Cookiebeleid is voor het laatst geüpdatet op 13 april 2023 en is van toepassing op burgers en wettelijke permanente inwoners van het Europese Economische gebied en Zwitserland.

  1. Introductie
    Op onze site, https://totaal-incasso.nl (hierna: "de site") wordt gebruikgemaakt van cookies en andere aanverwante technieken. (Hierna geldt dat alle technieken voor het gemak "cookies" worden genoemd). Ook via derden die door ons zijn ingeschakeld, worden cookies geplaatst. In het onderstaande document informeren wij je over het gebruik van cookies op onze site.
  2. Wat zijn cookies?
    Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina's van deze site wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer of ander apparaat wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers of die van de betreffende derde partijen teruggestuurd worden.
  3. Wat zijn scripts?
    Een script is een stukje programmacode dat wordt gebruikt om onze site goed te laten functioneren en interactief te maken. Deze code wordt uitgevoerd op onze server, of op jouw apparatuur.
  4. Wat is een web beacon?
    Een web beacon (ook pixeltag) is een klein, onzichtbaar stukje tekst of afbeelding op een site dat gebruikt wordt om verkeer op een site in kaart te brengen. Om dit te doen worden er met behulp van web beacons verschillende gegevens van jou opgeslagen.
  5. Cookies
    5.1 Technische of functionele cookies

Sommige cookies zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen van de site goed werken en dat jouw gebruikersvoorkeuren bekend blijven. Door het plaatsen van functionele cookies zorgen wij ervoor dat je onze site makkelijker kunt bezoeken.

5.2 Statistieken cookies

Wij gebruiken statistieken cookies om de beleving voor onze gebruikers te optimaliseren. Wij krijgen door middel van statistieken cookies inzicht in het gebruik van onze site. Wij vragen je toestemming om statistieken cookies te plaatsen.

5.3 Marketing/Tracking cookies

Marketing/Tracking cookies zijn cookies of enige andere vorm van local storage, die worden gebruikt om gebruikersprofielen te maken met het doel om advertenties te tonen of om de gebruiker te volgen op deze of verschillende sites voor soortgelijke marketingdoeleinden.

  1. Geplaatste cookies
    Join.chat
    Functioneel
    Consent to service join.chat
    Complianz
    Functioneel

Consent to service complianz
Google Fonts
Marketing/Tracking

Consent to service google-fonts
Google reCAPTCHA
Marketing/Tracking

Consent to service google-recaptcha
Diversen
Doel wordt onderzocht

Consent to service diversen

  1. Toestemming
    Wanneer je onze site voor het eerst bezoekt, tonen wij een pop-up met uitleg over cookies. Zodra je klikt op 'Voorkeuren bewaren' geef je ons toestemming om de categorieën cookies en plug-ins te gebruiken die je hebt geselecteerd in de pop-up en welke zijn omschreven in het Cookiebeleid. Je kunt via jouw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, je moet er dan wel rekening mee houden dat onze site dan mogelijk niet meer optimaal werkt.

7.1 Beheer uw cookie toestemming

We hebben een privacy signaal ontvangen van je browser. Om deze reden hebben we je privacy instellingen op deze site ingesteld op strikt noodzakelijk. Indien je volledige functionaliteit wilt genieten kun je overwegen om https://totaal-incasso.nl uit te sluiten van je privacy instellingen.

  1. Cookies in- / uitschakelen en verwijderen
    Via jouw internetbrowser kan je cookies automatisch of handmatig verwijderen. Je kunt ook aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Een andere mogelijkheid is dat je jouw internetbrowser zodanig instelt dat je een bericht ontvangt als er een cookie wordt geplaatst. Meer informatie over deze mogelijkheden kunt u vinden in de instructies van de Help-functie van uw browser.

Let op: onze site werkt mogelijk niet optimaal als alle cookies zijn uitgeschakeld. Als je wel de cookies in je browser verwijdert, worden ze na je toestemming opnieuw geplaatst bij een nieuw bezoek aan onze sites.

  1. Jouw rechten met betrekking tot persoonsgegevens
    Je hebt de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
    Je hebt het recht om te weten waarom jouw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
    Recht op inzage: je kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van je verwerken.
    Recht op rectificatie en aanvulling: je hebt het recht om jouw persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer jij maar wilt.
    Als je ons toestemming geeft om jouw gegevens te verwerken, heb jij het recht om die toestemming in te trekken en jouw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
    Recht op dataportabiliteit: je hebt het recht om al jouw persoonlijke gegevens op te vragen bij de Verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere Verwerkingsverantwoordelijke.
    Recht op bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van jouw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.
    Om deze rechten uit te kunnen oefenen, kan je contact met ons opnemen. Zie hiervoor de contactinformatie onderaan dit cookiebeleid. Heb jij een klacht over hoe we met jouw gegevens omgaan, dan horen wij dit graag van je, maar je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder (de autoriteit persoonsgegevens).
  2. Contactinformatie
    Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot ons Cookiebeleid en deze verklaring kun je contact met ons opnemen via de volgende contactinformatie:

Oudweg 107-1
2031 cc Haarlem
023-2087011
info@totaal-incasso.nl